مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

آسفالت روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان طی ۳ سال

با کمک اعتبارات تخصیص یافته در سفر ریاست جمهوری به استان و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا ۳ سال آینده حداقل ۷۵ درصد  جاده روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان آسفالت می شود. این خبر را مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در نشست خبری اعلام کرد و ادامه داد: در […]

با کمک اعتبارات تخصیص یافته در سفر ریاست جمهوری به استان و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا ۳ سال آینده حداقل ۷۵ درصد  جاده روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان آسفالت می شود.

این خبر را مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در نشست خبری اعلام کرد و ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راه های روستایی استان، رفع نقاط حادثه خیز و روکش آسفالت راه های روستای مصوب شد. به گفته جعفر شهامت با اختصاص این اعتبار و برنامه ریزی های صورت گرفته در گذشته سالانه حدود ۱۲۰ کیلومتر از جاده های روستایی استان آسفالت می شود.

بر اساس اظهارات مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در صورت تحقق صد درصدی این برنامه تا ۳ سال آینده صد در صد جاده های روستایی بالای ۱۰۰ خانوار استان آسفالت می شوند اما با توجه به تورم موجود در جامعه می شود حداقل در این مدت ۷۵ درصد این جاده ها آسفالت شوند. وی با بیان این که خراسان شمالی در شاخص آسفالت راه های روستایی ۱۰ درصد از میانگین کشوری عقب تر است اظهار امیدواری کرد تا با کمک این اعتبارات این عقب افتادگی جبران شود.

وی همچنین اختصاص ۸ هزار تن قیر رایگان به استان را طی سال های اخیر بی سابقه دانست و اظهار کرد: با توجه به اختصاص این میزان قیر امیدواریم تا شهریور امسال بتوانیم ۷۰ کیلومتر از راه های روستایی استان را آسفالت کنیم. به گفته شهامت همچنین در هفته دولت امسال ۳۱ و نیم کیلومتر راه های روستایی ، ۱۴ کیلومتر روکش راه های اصلی و فرعی ، ایمن سازی ۵ نقطه حادثه خیز و ۷ دستگاه پل به بهره برداری می رسد.

وی همچنین خلطر نشان کرد: از ۹۶ نقطه حادثه خیزی که در سال ۱۳۹۵ شناسایی شده است هم اکنون ۴۰ نقطه آن باقی مانده است که تلاش می شود با کمک تخصیص اعتبارات سفر هیئت دولت این نقاط حذف شوند.

براساس اظهارات «شهامت» در سفر ریاست جمهوری به استان برای راه های روستایی  هزار میلیارد تومان ، محور اسفراین – شیروان – باجگیران حدود ۲۰۰ میلیارد تومان ، نقاط حادثه خیز ۲۱۰ میلیارد تومان و روکش راه های فرعی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که در نوع خود کم نظیر است