برنامه های توسعه ای آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید

افزایش اشتغالزایی با توسعه هنرستان ها

تدارک 2 هزار و 19 برنامه به مناسبت هفته معلم

افزایش اشتغالزایی با توسعه هنرستان ها. مدیر کل آموزش و پروش استان عصر روز گذشته به تشریح برنامه های این اداره کل از جمله توسعه هنرستان ها با هدف اشتغالزایی بیشتر پرداخت.

«اکبری» که ۷۵ روز از آغاز به کارش به عنوان مدیر کل آموزش و پروش استان می گذرد توسعه دروس پایه را سبب تولید علم اما توسعه دروس فنی و حرفه ای را سبب ایجاد اشتغالزایی دانست اقدامی که در کشورهایی چون چین انجام شده است. وی تدریس یک رشته تحصیلی چون نقشه کشی در هر چند سال را از پیشنهادهای اداره کل آموزش و پرورش استان به وزارتخانه این اداره کل برشمرد و اظهار کرد: در صورتی که هر سال بخواهیم یک رشته تحصیلی را تدریس کنیم بعد از مدتی بازار کار از دست می رود اما اگر به طور مثال هر ۵ سال رشته متوعی را تدریس کنیم اما این اتفاق نخواهد افتاد و وزارتخانه نیز از این برنامه ما استقابل کرده است. وی تاسیس هنرستان هایی متناسب با فرهنگ اشتغال هر شهرستان را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: به طور نمونه هنرستان ویژه پرورش اسب، پروش ابریشم و فرش در راز و جرگلان می تواند به اشتغال سنتی این منطقه کمک کند. «اکبری» در بخش دیگری از صحبت هایش به اهمیت تعلیم و تربیت مقطع اول ابتدای پرداخت و گفت: در این زمینه نیز اداره کل آموزش و پرورش استان برنامه ای با عنوان معماران تعلیم و تربیت دارد که یکی از برنامه های آن ارائه بسته های تشویقی به معلمان این رده است.

برنامه های آموزش و پرورش برای مقطع متوسطه

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان با توجه به این که سال اول متوسطه دوران بلوغ دانش آموزان است بنابر این باید برنامه های مشاوره ای مناسبی ترتیب داده شود همچنین باید مشاوره های لازم برای هدایت تحصیلی دانش آموزان این مقطع صورت گیرد که مدیران و معاونان آموزش و پرورش در این زمینه نیز برنامه های لازم را تدارک دیده اند. همچین برای مقطع دوم متوسطه که به نوعی خروجی آموزش و پرورش استان در دروان کنکور را نشان خواهد داد برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

«اکبری» همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری تکریم معلمان را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و با اشاره به برخی از برنامه های تدارک دیده شده به این مناسبت از تجلیل خانواده ای فرهنگی که ۹ فرزند معلم پرورش داده اند و همچنین تجلیل دو خانواده با داشتن ۸ فرزند فرهنگی خبر داد. تجلیل از معلمان پایه اول مدیران استان از جمله استاندار، امام جمعه و مدیر کل آموزش و پرورش استان از جمله برنامه های تدارک دیده شده در این هفته است. زنگ سپاس، تجلیل از خانواده های شهدا از جمله شهدای تعلیم و تربیت در دوران کرونا و همچنین تجلیل از معلمان نمونه از دیگر برنامه ای آموزش و پرورش استان به مناسبت این هفته است.

در خراسان شمالی  دو هزار و ۳۸ آموزشگاه تعلیم و تربیت و ۸۷۵۱ کلاس درس وجود دارد که در آن ها در مجموع  ۲ هزار ۴۴۳ دانش آموز مشغول تحصیل هستند. فرهنگیان خراسان شمالی همچنین ۵۰ درصد کارکنان دستگاه های اداری استان را شامل می شوند.

استان فرهنگ ها