کارت زرد مجلس، کارت طلایی نمایندگان

چند هفته پس از طرح سوال از وزیر صمت توسط «محمد وحیدی» نماینده پنج شهرستان استان و کارت زرد مجلس به وزیر، طبق عادت وزرای دولت ها، وزیر صمت نیز به دعوت جدی نماینده مردم شیروان که نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن نیز است مشتاقانه لبیک گفت و پا به خراسان شمالی گذاشت. […]

چند هفته پس از طرح سوال از وزیر صمت توسط «محمد وحیدی» نماینده پنج شهرستان استان و کارت زرد مجلس به وزیر، طبق عادت وزرای دولت ها، وزیر صمت نیز به دعوت جدی نماینده مردم شیروان که نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن نیز است مشتاقانه لبیک گفت و پا به خراسان شمالی گذاشت.
استانی که وزیر از نمایندگان آن کمی احساس خطر یا حداقل اینگونه بگوییم احساس توجه بیشتر کرد.

خوشبختانه نمایندگان استان در این سفر بسیار زیرکانه وارد عمل شدند، از دعوت جدی گرفته تا دعوت «حسین پور» نماینده اسفراین که توانست موضوع سند راهبردی توسعه صنعت اسفراین را رقم بزند.
حضور در شیروان و کلنگ زنی پروژه های اساسی که «جدی» به دنبال آن بود نیز قابل توجه بود.
اما آنچه بیان بیشتر می طلبد، «رفتار محمد وحیدی» در این سفر است، ایرادی که در گذشته به برخی از نمایندگان ادوار استان وارد بود( شعار” جنگ،جنگ تا استیضاح “) در رفتار وحیدی دیده نشد و بالعکس او کاملا زیرکانه و به دور از لجبازی و تعصب نسبت به کارت زرد مجلس، وزیر را همراهی و تا امکان استفاده درست از این موقعیت برد.
موضوعات کلیدی همچون آلومینای جاجرم و پروژه با اهمیت سیمان سمنگان در سفر وزیر صمت توسط وحیدی دنبال شد که قابل توجه است.
همدلی نمایندگان در سفر وزیر صمت و چگونگی سفر به استان، اتفاق خوبی بود که شاید بر روی کاغذ کمی خارج از قواعد به نظر برخی برسد اما کاملا متعارف در استان های قوی و متعارف در ادوار مجلس است که تاکنون برای استان ما غریبه بود.
و یا بهتر بگوییم کارت زرد وزیر صمت با همدلی نمایندگان استان برای ما کارت طلایی شد.

استان فرهنگ ها استان من