از مبدا خراسان شمالی بارگیری شد

صادرات۲۱هزاردلاری آب‌ نبات

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، از صادرات ۲۵هزار کیلوگرم آب نبات استان به ارزش ۲۱هزار دلار در سال۹۹به عراق خبرداد. امین قربانی در گفت و گو با بجنورد زیبا اظهار کرد: باتوجه به ضرورت دست یابی به امر اقتصادمقاومتی و همچنین سیاست های دولت در زمینه تقویت زمینه صادرات […]

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، از صادرات ۲۵هزار کیلوگرم آب نبات استان به ارزش ۲۱هزار دلار در سال۹۹به عراق خبرداد.

امین قربانی در گفت و گو با بجنورد زیبا اظهار کرد: باتوجه به ضرورت دست یابی به امر اقتصادمقاومتی و همچنین سیاست های دولت در زمینه تقویت زمینه صادرات و کم کردن درآمدهای نفتی، ایجاد میز صادرات کالا بر اساس توانمندی تولیدی هر استان در کشور در دستورکار سازمان توسعه تجارت که زیرمجموعه وزارت صمت است قرارگرفته.

وی افزود: برگزاری این میز باتوجه به ظرفیت هر استان به سازمان های صمت سپرده شده.

قربانی با بیان اینکه برگزاری این میزها در سازمان صمت استان مسبوق به سابقه است، ادامه داد: دو سال پیش نیز میزی با هدف صادرات انگور برگزار کردیم و امسال هم با هدف افزایش صادرات آب نبات، میز صادراتی آب نبات را برگزار کردیم.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۸۸واحد تولیدی دارای پروانه کسب در استان مشغول به تولید آب نبات هستند که از این تعداد، سه چهار واحد تولیدی به نمایندگی از تولیدکنندگان استان در این نشست حضور پیداکردند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان در این نشست مشکلات و خواسته های خود را مطرح کردند، بیان کرد: تولیدکنندگان در خصوص عدم ثبات قیمت، گرانی موادی مانند شکر و انتظاراتی مثل برپایی بازارچه سوغات صحبت کردند؛ درخصوص برپایی این بازارچه در سالهای گذشته رایزنی هایی شده و زمینی نیز در کمربندی جدید درنظر گرفته شده که در همین راستا جلسات کارشناسی با سایر دستگاه ها برگزار می کنیم.

قربانی گفت: باتوجه به اینکه استان ما در مسیر مشهدمقدس قرارداشته و سالانه مسافران زیادی در این مسیر تردد می کنند، باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

این مسئول با تاکید براینکه برخی استان ها آب نبات استان را با نام خودشان تولید می کنند، اظهار داشت: در مرحله اول باید بتوانیم تا این محصول را در داخل کشور به مردم معرفی کرده و آن را برندسازی کنیم، یکی از نقطه ضعف های آب نبات ماندگاری آن است که باید با مکاتبه با موسساتی مثل علوم و صنایع غذایی ماندگاری این محصول را افزایش دهیم.