سخنان دکتر پاکمهر در جمع خبرنگاران

پس از ۳۰ سال می خواهیم آب شرب را از پتروشیمی بگیریم

فعالیت بیمارستان ارتش بجنورد دغدغه ماست

پس از ۳۰ سال می خواهیم آب شرب را از پتروشیمی گرفته و پساب را جایگزین آن کنیم .

نماینده ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود:اگر بر روی انتقال پساب بجنورد پافشاری داشته ایم اهمیت موضوع بوده و خواسته ما از وزارت نیرو مدیریت پساب بود.

دکتر «پاکمهر» ادامه داد: پساب به اراضی کشاورزی می رفت و حالا با قرارداد برد _برد که با پتروشیمی خراسان منعقد شد، موضوع مدیریت می شود.  پساب ما اگر سالانه  ۱۲ میلیون متر مکعب نیز شود ، وزارتخانه باید انتقال را تا ۱۵ میلیون متر مکعب انجام دهد تا مجدد به رود اترک ریخته نشود و به مصرف کشاورزی نرود! * برنده اصلی این قرار داد  مردم  وحفظ سلامت است تا الان چند توافقنامه نوشته شده بود اما امضا نشد بود، اما در نهایت توافق نهایی( برد_برد) انجام شد.

دغدغه دانشگاه…

وی در بخشی دیگری از صحبت هایش اظهار کرد:  روزانه ۷۰ تا ۸۰ نفر گواهی فنی برای خروج از کشور می گیرند و تا ۲۰ درصد از کشور خارج  می شوند. *شورای عالی فرهنگی ۲۰ درصد به پذیرش کنکور و دندانپزشکی اضافه کرد و این نیاز سنجی انجام شد. * بالای ۵۰ درصد متخصصان ما در تهران مشغول به کار هستند و ۵۰ درصد در مراکز استان مشغول به کار هستند و ما در استان های کم برخوردار دچار مشکل هستیم. *هدفگذاری وزارت بهداشت استان های کم برخوردار است و بومی گزینی در آن استان انجام شود که در استان خود مشغول به کار شوند .

 

* ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی در هنگام تاسیس ۲۵ تا۳۰ دانشجو بوده اما اکنون ۶۰ نفر و در نخستین سال فعالیت شورای عالی فرهنگی به ۱۲۰ دانشجو رسیده است. * در سال ۱۴۰۲ این ظرفیت به ۱۵۰ نفر خواهد رسید.

۱۲ مرداد روز مهمی برای حوزه دانشگاه علوم پزشکی است و موافقت اولیه را گرفته ایم. در این روز تیمی از وزارتخانه به استان می آیند و امیدواریم موافقت اصولی دانشکده پزشکی را بتوانیم بگیریم.

درمانگاه تامین اجتماعی

این نماینده مجلس گفت: کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی در جاجرم برای خانواده های بیمه شدگان ، عموم و آزاد دو شهرستان گرمه و جاجرم انشاالله به زودی می شود.

با پیگیری ها توانستیم در مانه وسملقان موافقت تاسیس درمانگاه تامین اجتماعی را بگیریم و قرار است زمین را شورای شهر و شهرداری آشخانه به این پروژه اختصاص دهند.

با پیگیری های مجدانه و سوال از وزیر خارجه، گمرک مرزی پرسه سو را امسال انشالله  مصوب و فعال می کنیم.  با وجودی اولویت نخست ما در خراسان شمالی کشاورزی و دامی است و سه برابر جمعیت واحد دامی داریم و بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان از این طریق امرار معاش می کنند اما رشته های دانشگاهی کشاورزی برابر سند آمایش نداریم. *خوشبختانه کارشناسی دامپزشکی به زودی  و دکتری را  در آینده خواهیم داشت.

در بحث امکانات درمانی ظلم است بیماران  برای سنگ شکن به استان دیگری بروند  برای رفع این نیاز، نامه نگاری شده اما فعلا نیاز به پیگیری دارد.

شرکت آلومینا جاجرم همچون مار افعی  آب زیرزمینی را می بلعد و مصرف آب و انرژی این شرکت بسیار بالاست. *نمی توانیم به تشنگی آب گرمه و جاجرم بی تفاوت باشیم باید موضوع صنعت پیگیری شود. *خاموشی چاه های کشاورزی بسیار بالاست.  یک پنجم برق مصرفی استان مربوط به آلومینا است ، این کارخانه ۱۰۰ مگاوات برق مصرف می کند اما برای خود برق نزده است. *۳۵ تا ۴۰ درصد مالیات استان وابسطه به آلومینا است، پس باید آلومینا را دریابیم.

 

«پاکمهر» در خصوص معدن تاش که مورد نیاز آلومینا جاجرم است نیز بیان کرد:   باید بدانیم با صحبت و قرار داد می توانیم دغدغه اجتماعی ایجاد شده در شاهرود را برطرف کنیم.

به گفته این نماینده مجلس فعالیت بیمارستان ارتش بجنورد دغدغه ماست و دو نماینده بجنورد در این خصوص از وزیر دفاع سوال کرده اند اما متاسفانه به دلیل انتقال ارتش به گرگان در نهایت بتوانیم چند ماه انتقال بیمارستان را به تعویق بیندازیم.