رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری:

انتقال پساب به پتروشیمی خراسان الگوی برای کشور

بازدید رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری از پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان


به گزارش استان فرهنگ ها، حجت الاسلام درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری ضمن بازدید از بخش های مختلف پروژه ی انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی گفت: این پروژه باید به عنوان یک الگو برای کل کشور معرفی شود .

این پروژه از وعده های رئیس جمهوری در سفر خود در تیر ماه سال ۱۴۰۱ به خراسان شمالی و از مصوبات این سفر بود که پیش بینی می شود تا پایان آذرماه ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام درویشیان از فاز اول این پروژه شامل؛ تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ این پروژه بازدید کرد و سپس در حدود دو کیلومتری این مرکز از مخزن ذخیره آب و خط انتقال که تا پتروشیمی به طول حدود ۱۷ کیلومتر در حال اجراست، دیدن کرد.

در بازدید از این پروژه ، استاندار خراسان شمالی، جمعی از معاونین استاندار، مدیر عامل و جمعی از مسئولین پتروشیمی ، مدیر کل آب منطقه ای، مدیر کل آب و فاضلاب استان و جمع دیگری از مدیران مربوطه حضور داشتند و وضعیت کلی آب استان را برای حجه الاسلام درویشیان تشریح کردند.

با اجرای این پروژه سالانه حدود ۵ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز پتروشیمی که هم اکنون از منابع زیر زمینی و آب های سطحی تامین می شود، تامین خواهد شد و علاوه بر اینکه آب های سطحی می تواند در حوزه ی کشاورزی صرف شود، آب ۸ حلقه چاه نیز آزاد می شود که می تواند در تامین آب شرب استفاده شود .

پتروشیمی خراسان ، بزرگترین واحد صنعتی شمال شرق کشور است که کود اوره، آمونیاک، کریستال ملامین و ازت تولید می کند.

در جریان این بازدید اعلام شد از ۲۰ هزار متر مکعب آبی که صنایع استان مصرف می کنند، حدود یک چهارم آن در پتروشیمی مصرف می شود.

انتهای پیام/