چرایی دو طرفه نشدن محدوده در حال پایدار سازی خندقلو به جای استفاده از جاده قدیمی به نقل از مدیر کل راهداری

تردد در محور آشخانه –بجنورد ۳۲۲ درصد افزایش یافت

اعلام زمان بازگشایی مسیر جاده جدید بدرانلو

مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان ضمن پاسخ به پرسش برخی از هم استانی ها در خصوص مدیریت محدوده مورد تعمیر در جاده آشخانه –بجنورد به جای استفاده از جاده قدیم بدرانلو، از افزایش ۳۲۲ درصدی تردد در این محور طی ماه جاری نسبت به ماه گذشته خبر داد.

«جعفر شهامت» در خصوص پیشنهاد دو طرفه کردن محدوده پایدارسازی نشست و رانش خندقلو به طول ۳ کیلومتر به جای استفاده از جاده قدیم بدرانلو گفت: این موضوع از همان ابتدا در کمیسیون ایمنی راه های استان مطرح شد اما پس از بازدید میدانی و نظرات مشاور طرح و کارشناسان به دلیل آسیب های وارده به پل محدوده خندقلو و خطر بالای تردد سنگین دوطرفه روی پل که بارهای دینامیک سنگین در محیط با خاک اشباع ایجاد می کرد، مورد مخالفت جدی قرار گرفت .

وی ادامه داد: بر این اساس تمام ظرفیت ترافیکی موجود در این مسیر با توجه به افزایش ترافیک در دو جهت بجنورد –  آشخانه و بر عکس مورد استفاده قرار گرفته است.  دبیر کمیسیون ایمنی راه استان علت کندی اجرای این پروژه را نیز  بارش های خوب هفته گذشته اعلام کرد و گفت: در پی بارش های اخیر و ریزشی شدن کانال های زهکش و خاک منطقه بخشی از عملیات پایدارسازی محوربه دلیل ریزشی شدن ترانشه ها با وقفه مواجه شد. وی با توجه به شرایط موجود اظهار امیدواری کرد:  حداکثر در هفته اول خرداد ایمن سازی باند رفت محور انجام و باند شمالی محور بازگشایی و عملیات باند جنوبی نیز متعاقبا آغاز شود.

وى با توجه به این شرایط از رانندگان خواست با توجه به افزایش قابل توجه ترافیک در ایام خاص و تعطیلات و احتمال ایجاد ترافیک آزاردهنده در محور جاده قدیم در برخی ساعات اوج سفر، با رعایت سرعت مجاز و فاصله طولی و حتی الامکان تغییر زمان سفر به ساعت غیر اوج، خدمتگزاران خود در پلیس راه و راهداری را در گذر از شرایط ترافیکی اجتناب ناپذیر، یاری کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش از افزایش ۱۴۶ درصدی ترافیک ورودی و خروجی استان در تعطیلات عید سعید فطر امسال  نسبت به تعطیلات عید فطر سال  گذشته خبر داد به گونه ای که در این  مدت حدود یک میلیون و ٧٠٠ هزار تردد در طول راه های خراسان شمالی ثبت شد.

«شهامت» افزود: رشد تردد در محور آشخانه – بجنورد در روز جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه با افزایش ۳۲۲ درصدی نسبت به متوسط تردد یک ماه گذشته به ۲۱ هزار و ۸۵۲ دستگاه با تمرکز تردد در ساعت عصر و ابتدای شب رسید که بیش از ۲ برابر ظرفیت ترافیک جاده قدیم (محور بدرانلو) بوده است و علاوه بر آن در هر دو مسیر رفت و برگشت بجنورد آشخانه شاهد رشد تردد چند برابری بوده ایم.