ثبت ۱۱ مورد اهدای عضو از ۱۴ مورد مرگ مغزی در استان

۱۱ مورد اهدای عضو از ۱۴ مورد مرگ مغزی در استان ثبت شد. معاون درمان در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ مرگ مغزی به ثبت رسیده که اعضای ۱۱ مورد از آن ها برای نجات بیماران نیازمند به عضو اهدا شده است. دکتر علی عفتی زاده با بیان اینکه […]

۱۱ مورد اهدای عضو از ۱۴ مورد مرگ مغزی در استان ثبت شد.

معاون درمان در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ مرگ مغزی به ثبت رسیده که اعضای ۱۱ مورد از آن ها برای نجات بیماران نیازمند به عضو اهدا شده است.

دکتر علی عفتی زاده با بیان اینکه خوشبختانه طی ماه نخست امسال اهدای عضو در خراسان شمالی ۷۰ درصد رشد داشته است، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ مورد اهدای عضو و ایثار ماندگاردر جمعیت تحت پوشش دانشگاه ثبت شده است.

وی عنوان کرد: با این تعداد ایثار ماندگار ۳۴ بیمار نیازمند حیات دوباره یافته اند. وی به خاطر نجات جان انسان ها و بازگرداندن حیات به این بیماران نیازمند به اهدای عضو ازخانواده های اهدا کنندگان تقدیر کرد.

عفتی زاده با بیان اینکه مهم ترین عامل برای رشد اهدای عضو و نجات جان بیماران نیازمند، خانواده های اهداء کنندگان هستند، اضافه کرد: اکنون ۲۵ هزار بیمار نیازمند به عضو در کشور، منتظر پیوند هستند، این در حالی است که سال گذشته یک سوم از ۴۰۰۰ مرگ مغزی اهدا شده و ۶۰۰۰ عضو قابل اهدا به خاک سپرده شده است.