ماجرای زن 18 ساله که با 3 فرزند در آستانه طلاق قرار دارد

درمانده از همسر آزاری

۱۴ سال بیشتر نداشتم که به دلیل فقر مجبور به ازدواج با مردی شدم که یک فرزند داشت و هم اکنون بعد از ۴ سال زندگی درمانده شده ام. این جمله زنی ۱۸ ساله با ۳ فرزند است که به طور مدام مورد همسر آزاری قرار می گیرد و حالا به مرکز مشاوره پلیس بجنورد […]

۱۴ سال بیشتر نداشتم که به دلیل فقر مجبور به ازدواج با مردی شدم که یک فرزند داشت و هم اکنون بعد از ۴ سال زندگی درمانده شده ام.

این جمله زنی ۱۸ ساله با ۳ فرزند است که به طور مدام مورد همسر آزاری قرار می گیرد و حالا به مرکز مشاوره پلیس بجنورد آمده است تا بلکه گره ای از زندگی اش گشوده شود. او تعریف می کند: ۱۴ ساله بودم که پدرم بر اثر تصادف فوت کرد. به دلیل فقر و شرایط بد مالی که داشتیم ناچار شدم با یک مرد مطلقه دارای فرزند ازدواج کنم.

اویل ازدواج ما خوب بود اما بعد از یکسال شوهرم کم کم نشان داد دست به زن دارد. بعد از گذشته ۴ سال ما اصحب ۲ فرزند شدیم و با فرزند همسرم من در خانه باید از ۳ فرزند نگهداری می کردم و این کار سختی بود اما شوهرم اصلا این موضوع را درک نمی کند و با کوچکترین مشکلی شروع به ناسزا گویی و کتک زدن من می کند.

طی یکسال گذشته من آنقدر از طرف شوهرم کتک خورده و بد رفتاری دیده ام که با ناچار و از سر درمانده .گی مجبور به مصرف قرص های اعصاب شده ام. من هم اکنون احساس می کنم دیگر نمی توانم به این زندگی ادامه دهم اما از طرفی نمی دانم با دو فرزندم چه کنم و از قانون می خواهم تا مرا کمک کند چون خانواده ام نیز توان یاری من درمانده را ندارند.

رئیس اداره مشاوره و مدد کاری معاونت  فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به این ماجرای واقعی می گوید: همسر آزاری می تواند باعث بروز مشکلات زیادی به ویژه برای بانوان شود. سرهنگ شاوردیان ادامه می  دهد:

بیماری های گوارشی، بیماری های روانی، ریزش مو، بیماری های قلبی و افسردگی از جمله پیامده های هسر آزاری است که در نتیجه حتی می تواند هزینه های مالی و اجتماعی دیگری نیز به جامعه تحمیل کند.

وی خطاب به بانوانی که با همسر آزاری مواجه هستند و در صورتی که فرزند یا فرزندانی دارند توصیه می کند تا با صبر و بردباری و با استفاده از مشاورین در مراکز انتظامی و قضایی و یا ریش سفیدان  مشکلات شان را حل کنند و در غیر این صورت راهی جز مراجعه به دادگاه خانواده نمی ماند.

وی خاطرنشان می کند: هر چند استفاده از قانون یکی از راه های اصلی برای رهایی از همسر آزاری است اما متاسفانه همیشه این راه نیز موثر نبوده است و باید تمام نهادهای فرهنگی و اجتماعی جامعه به ویژه خانواده  برای رفع ریشه های این معظل گام بردارند.