گزارش دیدار اعضای ستاد مردمی توسعه خراسان شمالی

دلسوزی فرزندان یک خاک!

فرزندان خراسان شمالی در قالب ستاد مردمی توسعه خراسان شمالی با بزرگ قضایی استان که اتفاقا از فرزندان استانمان است گرد هم آمدند تا نگذارند یک خاطره ، یک مطالبه فراموش شود.

به گزارش استان فرهنگ ها، حجت الاسلام براتی زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر حصول سازش و توافق در خصوص مالکیت و کاربری خانه فرهنگ شهرداری بجنورد تأکید کرد.

*سخنان رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی را در این جلسه :

گاهی ممکن است توسط یک قاضی حکمی صادر شود که با وجود انطباق با واقعیات موجود و اتکاء بر مبانی، موازین و مستندات قانونی، اجرای آن رأی نتواند جایگزین ماندگاری خاطره انگیز صلح و سازشی باشد که با رضایت طرفین حاصل شده است.

در خصوص موضوع مطروحه عتقاد داریم علیرغم اتخاذ تصمیم قضایی همچنان امکان مصالحه و رفع مشکلات از طریق مسالمت آمیز وجود دارد و طبعا چنانچه توفیقی حاصل شود می توان از برخی حواشی و تبعات اجتماعی اجتناب ناپذیر پیشگیری کرد.

با توجه به اظهارنظرهای دست اندرکاران مجموعه شهرداری و شوراهای اسلامی شهر بجنورد در ادوار مختلف مبنی بر اینکه این محل را در قبال ملک معوض طی سالیان گذشته تملک نموده اند و با توجه به مستنداتی که از سوی سایر مدعیان ارائه شده و از طرفی با عنایت به نوع رویکردی که این مکان را بعنوان یک نماد فرهنگی در بین مردم معرفی کرده، بهتر است این موضوع از طریق #مصالحه و #سازش به سرانجام مطلوب برسد.

پیش از سخنان رئیس کل دادگستری استان، انصاری مود از اعضای ستاد مردمی توسعه استان با اعلام مخالفت مبنی بر واگذاری پارک خانه فرهنگ به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت:مطالبه عمومی حمایت از آن دارد که این مکان بعنوان یک منبع ارزشمند فرهنگی کماکان درخدمت مردم به ویژه فرهیختگان و هنرمندان استان باقی بماند.

مسؤولین فرهنگی و اعضاء شورای اسلامی در خصوص حفظ کاربری خانه فرهنگ شهرداری بجنورد، رسالت سنگینی بر دوش دارند.

عین بیگی، رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز گفت: ما این موضوع را از طریق مجاری مختلف به ویژه از مسیر سازوکارهای حقوقی و قانونی پیگیری می کنیم و امیدواریم بتوانیم در راه احقاق حقوق شهروندان گام های سازنده برداریم.

انتهای پیام/