در دیدار رئیس کل دادگستری استان با نمایندگان مجلس مطرح شد

پیگیری لایحه ارتقاء وضعیت معیشتی کارکنان شوراهای حل اختلاف

وحیدی : تلاش می کنیم زمینهایی فراهم شود تا کارکنان شورای حل اختلاف برای شوراهای حل اختلاف جذب و تبدیل وضعیت شوند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در دیدار با نمایندگان مردم ۵ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری لایحه ارتقاء وضعیت معیشتی کارکنان شوراهای حل اختلاف شد و نمیایندگان حاضر در این دیدار وعده دادند تا این موضوع را در مجلس پیگیری کنند.

به گزارش استان فرهنگ ها استان من در دیدار دو نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان ، جاجرم و گرمه با رئیس کل دادگستری خراسان شمالی حجت الاسلام «براتی زاده» با اشاره به لایحه ارتقاء وضعیت معیشتی اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف، از «وحیدی» و «پاکمهر» خواست تا در مجلس شورای اسلامی در این خصوص با حساسیت مضاعف، مطالبات بحق و قانونی کارکنان پرتلاش شوراهای حل اختلاف را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری کنند.

وی عملکرد این نهاد در  خراسان شمالی به ویژه از حیث اصلاح ذات البین را در خور تحسین ادانست  و افزود:  شورای حل اختلاف خراسان شمالی  در چند سال اخیر تا کنون همواره از حیث میانگین حصول سازش در کشور در ردیف استان های ممتاز قرار دارد. مقام عالی قضایی استان اظهار کرد: هرچند کارکنان شوراهای حل اختلاف، خالصانه و صادقانه و بدون هیچ گونه توقعی در مسیر خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیستند ولی شرایط فعلی حقوق و مزایای این عزیزان متناسب با شان و جایگاه آنان نبوده و اصلا قابل قبول نیست.
«براتی زاده» خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت معیشتی کارکنان شوراهای حل اختلاف با تصویب این لایحه می تواند بعنوان یک مشوق انگیزشی در بهبود شاخص های عملکردی نقش بسزایی داشته باشد.

قول مساعد نمایندگان مجلس

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در این دیدار اظهار کرد: تلاش می کنیم زمینهایی فراهم شود تا کارکنان شورای حل اختلاف برای شوراهای حل اختلاف جذب و تبدیل وضعیت شوند.
«محمد وحیدی» اظهار کرد: اگر قرار است نیرویی برای شورای حل اختلاف استخدام شود، این نیروها باید در همین شورا به کار گرفته شوند و یقینا استخدام او در سایر ارگان و قسمت های دستگاه قضایی باعث افزایش بارمالی به علت جذب نیروی جدید خواهد بود که همین امور مخالفت دولت را به اعتبار مقررات اصل ۷۵ قانون اساسی در پی خواهد داشت.

پاکمهر، دیگر نماینده مردم بجنورد،مانه و سملقان،جاجرم،گرمه و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن بیان مهمترین مشکلات استان در حوزه های مختلف و طرح دیدگاه ها،نقطه نظرات و پیشنهادهای خود از قول مساعد مبنی بر پیگیری لایحه ارتقاء وضعیت معیشتی کارکنان شوراهای حل اختلاف و همچنین مصوبات سفر رئیس سابق قوه قضاییه در سال گذشته به استان خبر داد.