در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان مطرح شد

فروش برخی کالاهای اساسی با نرخ های متفاوت

جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در حالی روز گذشته برگزار شد که موضوع فروش برخی کالاهای اساسی با نرخ های متفاوت و گلایه از افزایش قیمت میوه در بازار در آن مطرح شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در این جلسه با گلایه از فروش برخی کالاهای اساسی با نرخ های متفاوت گفت: تشدید نظارت بر قیمت ها برای جلوگیری از گران شدن کالاها و گران‌فروشی ضرورت دارد.ب «محمود قنبری» اضافه کرد: کنترل قیمت کالاها و افزایش نظارت ها و بازرسی ها از رویکردهای اصلی دولت برای مقابله با گران‌فروشی است. همچنین به گزارش ایرنا، «قنبری»، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این جلسه اظهار کرد: برخی کالاهای اساسی در بازار استان با نرخ های متفاوتی عرضه می شوند و باید این شرایط سامان یابد.
وی با گلایه از افزایش قیمت میوه در بازار خراسان شمالی در نبود نظارت کافی، تصریح کرد: در مواردی مشاهده شده که باغدار سیب را با قیمت 3 هزار تومان در میدان بار بجنورد به فروش می رساند و با قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه می شود که در این شرایط واسطه ها سود می کنند و تولید کننده و فروشنده کمترین بهره را از این بازار می برند.
معاون استاندار خراسان شمالی افزود: شرایط حاکم بر بازار استان، حاکی از ضعف در نظارت و بازرسی است و اگر دستگاه های ذی ربط با کمبود بازرس مواجه هستند از نیروهای بسیجی کمک بگیرند و این شرایط را کنترل کنند. وی با بیان این که سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی به عنوان متولی اصلی نظارت بر بازار باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند، گفت: اکنون در شرایط حساسی قرار داریم و باید دیگر دستگاه ها نیز پای کار بیایند و با این دستگاه ها همکاری کنند.

کنترل قیمت رویکرد اصلی دولت

«قنبری» کنترل قیمت کالاها و افزایش نظارت ها و بازرسی ها را از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم برای مقابله با گران‌فروشی دانست و خاطرنشان کرد: تورم و گرانی با گران‌فروشی متفاوت است و برخی افراد فرصت‌طلب از شرایط کنونی سوء‌ استفاده و به گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار کالاها اقدام می‌کنندکه باید با این‌گونه عوامل برخورد قاطعی صورت پذیرد.
وی با بیان این که مردم از لحاظ معیشتی در مضیقه هستند و دولت باید به فکر سفره های مردم باشد، افزود: ممکن است از لحاظ اقتصادی به مدیران کمتر از مردم فشار وارد شود ولی تا حدی مسئولیت دولت در دست ماست و باید مشکلات و تعارضات ساختاری را حل کنیم.معاون استاندار خراسان شمالی با اشاره به تاکید هیئت دولت مبنی بر رصد روزانه بازار، شبکه توزیع  و جلوگیری از نوسان قیمت ها گفت: کالاهای مورد نیاز مردم باید در فروشگاه های زنجیره ای با درج قیمت مصوب عرضه شود و از توزیع سلیقه ای جلوگیری به عمل آید.وی تاکید کرد: پدیده زشت گران فروشی باید از بازار استان حذف شود و هر کسی به حق خود قانع باشد.
به گزارش روابط عمومی استانداری، توزیع روزانه 10 تا 15 تن گوشت مرغ منجمد کارتنی و تشدید نظارت بر نرخ نامه های رستوران ها، تالارها و… از مصوبات این نشست بود.