انتقاد سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی از عملکرد نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها

نمایندگان اعضای ستادی خود را در مناسب گوناگون به کار گرفته اند

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها گفت: نمایندگان در مواردی اعضای ستادی خود را در مناسب گوناگون به کار گرفته اند. عابدین عابدی مقدم این مطلب را در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان عنوان […]

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها گفت: نمایندگان در مواردی اعضای ستادی خود را در مناسب گوناگون به کار گرفته اند.

عابدین عابدی مقدم این مطلب را در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان عنوان کرد و ادامه داد:تمامی فعالیت ها و تحرکات کاندیداهای احتمالی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در خراسان شمالی رصد و بررسی می شود و تذکراتی در این موارد به کاندیداهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۲ داده شده و پرونده هایی نیز در این خصوص تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد:  تمامی تخلفات در این زمینه به صورت مستند ارایه خواهد شد و از ابزار مختلف برای عمل به قانون استفاده می شود.

عابدی مقدم با بیان اینکه چهار هزار و ۸۸۸ نفر عضو فعال شبکه نظارت و بازرسی انتخابات در خراسان شمالی هستند افزود: از این تعداد؛ ۲ هزار و ۸۲۲ نفر مرد و یکهزار و ۱۲۹ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت را دارند که در این خصوص باید فعالیت داشته باشند و نباید در این مسیر کم کاری کنند.

وی بر نظارت جدی بر عملکرد نمایندگان فعلی و کاندیدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۲ تاکید کرد و افزود: تمامی افراد فعال در هر گروه و حزبی زیر نظر شبکه نظارت رصد می شوند و در این امر هیچ کوتاهی نخواهد شد، چرا که در برابر نظام متعهد هستیم.

۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی است که در سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و همه پرسی وظیفه شورای نگهبان است. همچنین تطبیق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی از دیگر وظیفه مهم این شورا است.

ایرنا خراسان شمالی