در شیروان بررسی شد

واکسینه نشدن 70 درصد افراد فوت شده بر اثر کرونا

70 درصد افراد فوت شده شده در شیروان بر اثر بیماری کرونا واکسینه نشده بودند.

به گزارش استان من استان فرهنگ ها دانشگاه علوم پزشکی شیروان اعلام کرد 70 درصد از افراد فوت شده در این شهرستان در پی ابتلا به بیماری کرونا واکسینه نشده بودند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان نیز در تشریح آخرین جزئیات واکسیناسیون در این شهرستان با اشاره به اهمیت تزریق واکسن کرونا گفت: طبق بررسی انجام شده در 6 ماه اخیر در این شهرستان ۷۰ درصد افراد کرونا مثبت فوت شده هیچ تزریقی نداشتند و فقط  ۲۰ درصد این افراد یک دز واکسن و ۱۰ درصد هم 2 دز را دریافت کرده بودند.
دکتر «سیده معصومه هاشمی رسکتی» افزود: اهمیت واکسیناسیون در جلوگیری از مرگ و میر افراد کرونا مثبت به خوبی مشاهده می شود.
وی از مردم درخواست می کند که هرچه زودتر برای واکسیناسیون به مراکز تجمیعی و مرکز جامع سلامت در شهرستان شیروان مراجعه  کنند. وی تاکید می کند: تزریق واکسن  در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی، باعث قطع انتقال ویروس و کاهش شیوع بیماری کرونا می شود.

واکسینه شدن 70 درصد گروه هدف

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان ادامه می دهد: درصد پوشش واکسیناسیون در جمعیت  هدف ما (گروه سنی بالای ۱۸ سال) ۷۰ درصد است. وی با بیان این که تاکنون گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال، ۸۲ درصد و گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال،۷۲ درصد واکسینه شدند، اضافه می کند: تاکنون بیش از ۹۰ هزار دز واکسن نوبت اول تزریق و ۶۱ هزار دز نوبت دوم و ۳۸۰ دز تزریق نوبت سوم انجام شده است.وی خاطرنشان می کند: افراد بالای ۶۰ سالی که واکسن های برکت و سینوفارم را تزریق کرده اند و از دز دوم  واکسن آن ها بیش از ۴ ماه گذشته است می توانند برای تزریق دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.