فرمانده پلیس راه استان با اشاره به ترافیک سنگین در جاده قدیم بدرانلو عنوان کرد

پلیس راه تا حد توان به وظایف اش عمل کرد

در پی ایجاد ترافیک سنگین در محور بجنورد به آشخانه در محدوده جاده قدیم بدانلو رئیس پلیس راه استان با توجه به انتقادات مطرح شده از عملکرد پلیس راه دفاع کرد و گفت: پلیس راه در این مدت به آن چه که وظیفه اش بوده عمل کرده است. سرهنگ اسپید کار ادامه داد: در پی […]

در پی ایجاد ترافیک سنگین در محور بجنورد به آشخانه در محدوده جاده قدیم بدانلو رئیس پلیس راه استان با توجه به انتقادات مطرح شده از عملکرد پلیس راه دفاع کرد و گفت: پلیس راه در این مدت به آن چه که وظیفه اش بوده عمل کرده است. سرهنگ اسپید کار ادامه داد: در پی مسدود شدن محور اصلی آشخانه به بجنورد در محدوده خندقلو به دلیل پایدار سازی آن وقوع ترافیک در روزهای تعطیل پیش بینی شد و بر این اساس  در کمیسیون ایمنی راه ها  این موضوع مطرح شد و پیشنهاد پلیس هم دوطرفه کردن این محور بود.

.ی ادامه داد: اما کارشناسان مربوطه اعلام کردند که پل موجود در این محور گنجایش این حجم ترافیک را نداشته و در صورت توجه نکردن به این موضوع امکان ریزش پل متصور بوده و درنهایت حوادث تلخ ناشی از این اقدام را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه پلیس همواره در سطح جاده‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته حضور فعال دارد، گفت: در این رابطه لازم بود تا قبل از اینکه ترافیک سنگین شود، اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیمای خراسان شمالی مبنی بر اینکه مردم عزیز سفرهای خود را به لحظات پایانی تعطیلات عید سعید فطر موکول نکنند، صورت می‌گرفت که متأسفانه هیچ اقدامی در این رابطه نیز انجام‌نشده بود.
این مقام انتظامی ادامه داد: زیرساخت محور بدرانلو متأسفانه مدت‌ها پیش دچار نقص شده بود، لیکن در این رابطه نیز اقدام مناسبی برای مرتفع کردن نواقص جاده و برنامه‌ریزی درست و دقیقی برای هدایت ترافیکی از طریق اداره راه و شهرسازی نیز صورت نپذیرفته بود.
سرهنگ اسپیدکار با اشاره به اینکه متأسفانه افرادی در این رابطه با توضیحات غیر کارشناسانه باعث شدند تا ضمن جوسازی علیه پلیس، توپ کم‌کاری سایر دستگاه‌ها نیز در زمین پلیس انداخته شود، افزود: این‌گونه توضیحات و اظهارنظرها به‌هیچ‌وجه درست نبوده و لازم است تا مسئولان مربوطه در این حوزه ورود کرده و به‌صورت کارشناسانه اظهارنظر کنند ضمن اینکه با تلاش همکاران من در روز گذشته حتی یک مورد تصادف خسارتی هم رخ نداد و همین موضوع برای پلیس کافی است.
رئیس پلیس‌راه استان با تأکید بر اینکه در بررسی‌های انجام‌شده تردد خودروهای با پلاک آشخانه در این محور بسیار کم بوده است، یادآور شد: خودروهایی که در ترافیک روز جمعه قرارگرفته بودند پلاک بجنورد بوده که در حال بازگشت از سفرها بودند و با توجه به اینکه بحث ترافیک در روزهای جمعه در کل کشور یک امر طبیعی است، موکول کردن سفرها به‌روز پایانی تعطیلات و خصوصاً ساعات منتهی به شب نیز بر سنگین‌تر شدن بار ترافیکی دامن زده بود.
گفتنی است تلاش شبانه‌روزی پلیس برای برقراری نظم و امنیت چه در شهرها و چه در جاده‌ها بر هیچ‌کس پوشیده نیست و لازم است تا سایر دستگاه‌ها نیز با انجام به‌موقع و دقیق وظایف خود اجازه ندهند تا افراد غیرمسئول این‌گونه اظهارنظر کنند تا توپ کم‌کاری سایر دستگاه‌ها در زمین یک سازمان زحمت‌کش که تمام‌وقت خود را برای امنیت و آرامش مردم گذاشته است قرار گیرد.

استان فرهنگ ها