رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی تأکید کرد

پیگیری پرداخت خسارت وارده به 3هزار مشترک برق در استان

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از پیگیری خسارت وارده به 3 هزار مشترک برق در استان خبر داد.

به گزارش استان من استان فرهنگ ها و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان،رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اینکه در خصوص بررسی میزان و نحوه خسارت های وارده به 3 هزار مشترکین برق سابقا کارگروه ویژه ای تحت نظارت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل شده است

گفت:متعاقب بررسی های صورت گرفته 3هزار مشترک برق در استان ، به علت قطعی و نوسانات برق دچار خسارت شده اند.

حجت الاسلام جعفری افزود: به نظر می رسد یکی از دلایل بروز تأخیر در پرداخت خسارت به مشترکین به عدم مشارکت شرکت های بیمه در مناقصه های شرکت توزیع نیروی برق بر می گردد .

حقوق عامه

حجت الإسلام والمسلمین جعفری با بیان اینکه این موضوع از جمله خواسته ها و مطالبات جدی مردم است؛ اظهار کرد: دستگاه قضایی در راستای صیانت از حقوق عامه بطور دقیق مراتب را تا حصول نتیجه پیگیری برای تأخیر در پرداخت خسارت به مشترکین را ادامه خواهد داد .

وی ضمن هشدار در خصوص مصادیق ترک فعل اشخاص حقوقی در این حوزه خاطرنشان کرد: چنانچه برای دستگاه قضایی  محرز شود که اشخاص حقوقی ذی ربط- اعم از مدیران و یا مسؤولین و یا شرکت های بیمه- با قصور و سهل انگاری و ترک فعل از ایفای وظایف قانونی خود امتناع کرده باشند برابر قانون و بدون اغماض و مماشات با آنان برخورد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان،نحوه اجرای احکام مربوط به بدهی واحدهای تولیدی با محوریت  جلوگیری از تعطیلی این واحدها ، اصلاح فرایند واگذاری اراضی ملی جهت اجرای طرح ها.

به اشخاص توأم با راستی آزمایی چند مرحله ای ، بررسی مشکلات مربوط به قاچاق و توزیع خارج از شبکه آرد از سوی نانوایی ها ، نارضایتی های عمومی ناشی از سد معبر برخی کسبه از دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه بود.

همچنین ضرورت اصلاح قانون بهره برداری از جنگل ها و مراتع و همچنین پیگیری مشکلات مربوط به واحدهای ناتمام و نیز مشکل تأمین آب گلستان شهر از دیگر موضوعات در این نشست  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.