یک جوان بومی در مسیر پتروشیمی

شنیده ها از احتمال حضور یک جوان بومی در پتروشیمی خراسان دارد، اتفاقی که نوید بخش توجه این صنعت مادر به کاستی هایی است که پیش از این از سوی استاندار سابق، رسانه ها و مردم مطرح شد.البته آنچه باعث خوشحالی است همراهی اکثر نمایندگان و بدنه مدیریتی با این گزینه احتمالی است. اما متاسفانه […]

شنیده ها از احتمال حضور یک جوان بومی در پتروشیمی خراسان دارد، اتفاقی که نوید بخش توجه این صنعت مادر به کاستی هایی است که پیش از این از سوی استاندار سابق، رسانه ها و مردم مطرح شد.البته آنچه باعث خوشحالی است همراهی اکثر نمایندگان و بدنه مدیریتی با این گزینه احتمالی است.
اما متاسفانه در کنار این خبر خوش شنیده ای نیز برایمان تکان دهنده بود و آن حمایت یک نماینده استان از گزینه ای غیر بومی است.
طبق نظرسنجی که داشتیم بیش از ۸۳ درصد از مخاطبان نظرشان بر مدیر بومی و متخصص در شرایط برابر است.
حال که فرزندان این استان شرایط احراز و توان مدیریتی بالا را کسب کرده اند اجازه دهیم برای چند سال نیز که شده است فرزندی از دیار خراسان شمالی که آشنا به امور استانی است سکان این صنعت را در دست بگیرد.

پتروشیمی در صدد جبران/ استاندار خوشبین به پتانسیل بومی

برای نخستین بار علاوه بر اکثریت نمایندگان، استاندار خراسان شمالی نیز خوشبین به پتانسیل بومی برای تصدی صندلی است که از نظر مردم، رسانه ها و مدیران بدهکار به مردم خراسان شمالی است.
اتفاق درستی که چنانچه رخ دهد قطعا در طرح انتقال آب و استفاده از پساب ، مسولیت پذیری اجتماعی و حتی توجه به نیروهای انسانی که پیش از این از نظر برخی مسولان کج دار و مریز پیش می رفت توجه بیشتری می شود.
اکنون که اکثریت مسولیت ها مهم استان در دست فرزندان استان فرهنگ ها است قطعا انتصاب جوانی متخصص و بومی در پتروشیمی خراسان ظرفیت ها را افزایش خواهد داد.
آنگونه که استاندار خراسان شمالی اخیرا مطرح کرده گمان می رود عمیقا به ظرفیت نیروی انسانی توانمند بومی معتقد است.
البته تکرار ناراحتی از شنیده ای داریم و آن حمایت نماینده ای از گزینه ای است که در مقایسه به نظر می رسد این شخص ملاک های تخصصی و تعهدی کمتری به استان دارد. امیدواریم این نماینده اهم و فی الاهم کرده و منفعت مردم و استان را به کم ندهد.

استان من استان فرهنگ ها