بازدید معاون عمرانی استاندار از یکی از پروژه های آماده افتتاح در هفته دولت

۱۱ کیلومتر راه روستایی دهستان گیفان بهره برداری می شود

تکمیل آسفالت روستاهای بالای ۵۰ خانوار بخش گرمخان تا سال آینده

۱۱ کیلومتر راه روستایی با بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در دهستان گیفان طی هفته دولت بهره برداری می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در بازدید معاون امور عمرانی استاندار خراسان شمالی و فرماندار بجنورد از پروژه های آماده بهره برداری در هفته دولت  از مسیر روستاهای شیخ، قتلیش ، پیربز، قاضی، رزقانه، قلعه محمدی جعفر آباد و حسن آباد به طول ۳۵ کیلومتر بازدید شد. این بازدید در منطقه گیفان از روستای شیخ به سمت شهرک سجاد شروع و موانع و مشکلات بررسی و مقرر شد تمام این مسیر  نقشه برداری شود که با توجه به توپوگرافی منطقه، حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این مسیر قابل پیش بینی است.

بر اساس این گزارش در این بازدید مسیر پروژه راه روستایی قتلیش ـ پیر بز به طول حدود ۱۳ کیلومتر نیز مورد بررسی قرار گرفت و درباره ادامه مسیر پیربز گفتگو شد و در بازدید از پروژه راهسازی محور قاضی ـ میان زو، با توجه به این که بخشی از مسیر داخل رودخانه است، فرماندار شهرستان بجنورد و معاون عمرانى استاندار نکاتی را در خصوص تسریع بازگشایی این مسیر یادآور شدند.

احداث پروژه راه روستایی رزقانه یکی دیگر از محورهایی بود که بازدید شد و طبق گفته  متولیان اجرای این پروژه با توجه به رودخانه ای که در ابتدای مسیر قرار دارد، احداث پل ۶ الی ۸ دهانه باکسی مورد نیاز است و در صورت تامین اعتبار در اولویت قرار می گیرد.

این  گزارش حاکی است  پیمانکار در ادامه مسیر و با اولویت عملیات خاکی و احداث ابنیه فنی مشغول کار است و در انتها از مسیر قلعه محمدی ، جعفر آباد و حسن آباد بازدید شد که ۴ کیلومتر آسفالت به اتمام رسیده و مابقی مسیر هم شن ریزی و تست های آزمایشگاهی انجام شده و آماده قیرپاشی است و انشالله حدود ۴.۵ کیلومتر به بهره برداری می رسد.

با تکمیل و آسفالت راه های مذکور بیش از ۶۰۰ خانوار از راه آسفالته بهره مند می شوند . همچنین  طی سال جاری حدود ۱۱ کیلومتر راه روستایی در شهرستان بجنورد آسفالت شده است و اگر پیمانکار بتواند کار را سریعتر جمع کند ۱۵ کیلومتر راه در شهرستان بجنورد تا انتهای شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

طبق اظهارات مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  آسفالت روستاهای بالای ۵۰ خانوار بخش گرمخان تا سال آینده تکمیل خواهد شد.