پیشتازی خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی بازی های رایانه ای

خراسان شمالی بعد از استان تهران بیشترین شرکت کننده را در هشتمین دوره مسابقات قهرمانی بازی های رایانه ای دارد.  مسئول امور پلتفرم های بنیاد ملی بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این خبر در جمع خبرنگاران و با تشکر از تلاش دست اندر کاران این مسابقه در خراسان شمالی  […]

خراسان شمالی بعد از استان تهران بیشترین شرکت کننده را در هشتمین دوره مسابقات قهرمانی بازی های رایانه ای دارد.

 مسئول امور پلتفرم های بنیاد ملی بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این خبر در جمع خبرنگاران و با تشکر از تلاش دست اندر کاران این مسابقه در خراسان شمالی  گفت: تاکنون ۲۰۰ نفر از خراسان شمالی برای شرکت در جشنواره بازی‌های رایانه ای ثبت نام کرده اند.

محمد فاضلی با بیان این که در مجموع ۳۴ میلیون نفر در کشور مخاطب بازی‌های رایانه‌ای هستند افزود:  از این تعداد ۹ درصد خردسال، ۱۷ درصد کودک، ۱۹ درصد جوان، ۳۴ درصد نوجوان، ۱۸ درصد بزرگسال و سه درصد هم میانسال هستند.
بر اساس اظهارات وی به طور میانگین هریک از این مخاطبان ۹۵ دقیقه در روز بازی می کنند که در مجموع بانوان ۶۴ دقیقه و آقایان ۱۱۵ دقیقه را به بازی اختصاص می دهند.
مسئول امور بازی ها و پلتفرم‌های بنیاد ملی بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ۸۸ درصد این افراد با استفاده از کنسول خانگی، ۱۳ درصد کنسول دستی، ۹۶ درصد با تلفن همراه، ۱۴ درصد تبلت، ۵۹ درصد رایانه شخصی و ۴۸ درصد لب تاپ در سطح کشور مشغول به بازی هستند.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را فرهنگ سازی و حمایت از بازی سازها ، بالا بردن سطح سواد آموزش بازی ها و شناسایی استعداد های نوجوانان و جوانان در زمینه ساخت بازی های رایانه ای دانست.

صادقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به نقش اقتصاد بر ارز آوری از طریق اقتصاد فرهنگ و هنر تاکید وگفت: با اشاره به جمعیت ۳۴ میلیونی مخاطبین بازیهای رایانه ای حمایت از جوانان و نوجوانان بازی ساز می تواند کمک بزرگی در زمینه اشتغال و تقویت اقتصاد از طریق فرهنگ و هنر شود.

«تقی صادقی» با اشاره به استقبال خوب مردم خراسان شمالی از مسابقات جام قهرمانی بازیهای ویدئویی خواستار برگزاری اختتامیه این دوره از مسابقات به میزبانی خراسان شمالی شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه صدور مجوز بازی سراها توسط اتحادیه و اداره صمت می باشد و فقط نظارت محتوایی آن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد خواستار رفع این دوگانگی در نظارت و صدور مجوزها شد.