در شبانه روز گذشته؛

کرونا جان ۲ بیمار دیگر خراسان شمالی را گرفت

شبانه روز گذشته، ۴۲ مبتلای جدید کرونا در خراسان شمالی بستری و ۲بیمار کرونایی نیز فوت شدند.

به گزارش استان من استان فرهنگ ها سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: شبانه روز گذشته، ۴۲ مبتلای جدید کرونا در استان بستری و ۲بیمار کرونایی نیز فوت شدند.

دکتر سیدجواد پورنقی روز چهارشنبه اظهار داشت: هم اینک ۱۶۱ بیمار دارای علائم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با بیان این که رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای مهار بیماری کووید ۱۹ امری ضروری است، افزود: تصور ایمنی کاذب به جهت تزریق واکسن موجب به مخاطره افتادن سلامت عمومی و خسارت های جبران ناپذیر می شود.
پورنقی با اشاره به این که اکنون بیش از ۸۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان واکسینه شده اند، خاطرنشان کرد: شهروندانی که هنوز واکسن کووید دریافت نکرده اند، سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند زیرا با افزایش آمار واکسیناسیون، ایمنی عمومی در برابر ویروس کرونا ایجاد می شود.

تنها شهر قرمز استان

بر اساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های گرمه و جاجرم به ترتیب در وضعیت های قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند و همچنین پنج شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان،  فاروج، مانه و سملقان در وضعیت زرد و رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.