مقاله

آقای نماینده به جوانب دیگر هم نظر داشته باشید

 چه بسیار دکترای تخصصی فیزیک و شیمی و زیست شناسی و زمین شناسی داشتیم و داریم که یا مهاجرت کرده و یا سودای رفتن در سر می پرورانند.!

 

در روزهای اخیر یکی از موضوعات چالشی جامعه، افزایش تعداد دانشجویان پزشکی بود؛ چالشی که با فرکانس بالایی فرصت نشر، نقد و نظر پیدا کرد.
راقم این سطور به جهت اینکه تخصص و دانشی در این حوزه ندارم، طبعاً در کم و کیف این چالش و نقد و نظرهای ابراز شده نیز نفیا و اثباتا نظری ندارم. روی سخنم اما با جناب دکتر پاکمهر نماینده محترم ما در مجلس شورای اسلامی است.

آقای پاکمهر!
در اینکه جنابعالی عضوی از جامعه پزشکی هستید و در کمسیون آموزش پزشکی عضو هستید و نگاه تخصصی به موضوع اخیر دارید، هیچ گپ و گفت و شبهه و تردیدی ندارم.
اما آقای دکتر! شما نماینده مجلس و به نص قانون وکیل آحاد جامعه هم هستید. ای کاش با همان صلابتی که در کمسیون مربوطه سخن راندید و با همان سنخیتی که رگ گردن ستبر کردید و سخن به شیوایی تمام عرضه فرمودید، نگاهی اجمالی به طیف وسیعی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پایه، فیزیک، شیمی، زیست و …هم می انداختید؛ فرزندان نخبه و دانشمندی که نه با ۶ میلیون تومان که با یک دهم آن هم راضی به کار هستند و زمینه‌ای نمی بینند.

چه بسیار دکترای تخصصی فیزیک و شیمی و زیست شناسی و زمین شناسی داشتیم و داریم که یا مهاجرت کرده و یا سودای رفتن در سر می پرورانند.!

آقای وکیل!
شما را به خدا قبل از اینکه این فرزندان مام وطن را تنها بگذارند، به فکر این جوانان درس خوانده، کوشش گر و اندیشه محور باشید.