دستگیری متهم به قتل ۴ تن از اعضای یک خانواده اسفراینی

فرمانده انتظامی استان از دستگیری متهم به قتل ۴ تن از اعضای یک خانواده اسفراینی شامل ۳ کودک ۴، ۶ و ۹ ساله و عمه ۳۵ ساله آنان خبر داد.

سردار مطهری زاده گفت: در بهمن سال ۹۸ در پی اعلام یک فقره آتش سوزی منزل در اسفراین و اعلام جان باختن ۴ تن در این حادثه با تشکیل تیم های بررسی کارشناسی برای بررسی صحنه حادثه و انتقال اجساد به پزشکی قانونی کارآگاهان پلیس آگاهی با فرضیات و قرائن مختلفی که حکایت از قتل داشت رو به رو شوند.

سردار مطهری زاده افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان ، با انجام اقدامات فنی بیشتر به دلیل وجود فرضیات مختلف کارگروه ویژه ای را با کمک کارآگاهان با تجربه در تهران تشکیل دادند و هر چند در ابتدا مضنون دستگیر شد اما به دلیل کامل نبودن ادله و مدارک کافی وی آزاد اما تحت نظر قرار گرفت.

به گفته این‌مقام انتظامی پلیس که هیچ گاه پرونده ای را تا به نتیجه نرسیدن آن نمی بنند اقدامات فنی و پلیسی خود را ادامه داد و پس از تکمیل مدارک و ادله کافی در نهایت در روز شنبه ای که گذشت متهم به قتل را دوباره دستگیر کرد و او این بار به دلیل کافی بودن مدارک لازم به قتل این ۳ کودک و عمه آن ها اعتراف و صحنه قتل را بازسازی کرد. وی با بیان این که متهم به قتل نسبتی با مقتولان ندارد ، انگیزه وی را  انتقام جویی  اعلام کرد. بر اساس اظهارات سردار مطهری زاده هم‌اکنون پدر این خانواده شاکی پرونده است.
وی خاطرنشان کرد: متهم به قتل ابتدا با جسم برنده عمه  و سپس کودکان را به قتل رسانده و بعد از باز کردن شلنگ گاز قصد داشته وانمود کند که این حادثه آتش سوزی به دلیل نشت گاز رخ داده است.
وی با تشکر از حمایت های دادستان عمومی و انقلاب اسفراین همچنین به هم استانی ها توصیه کرد: با رعایت موارد اخلاقی از بروز چنین‌حوادثی پیشگیری کنند و موارد لازم را از طریق قانونی پیگیری کنند.

وی همچنین به افراد هنجار شکن و آنانی که در پی ارتکاب جنایت هستند هشدار داد پلیس امروز با استفاده از ابزار و امکانات و کارآگاهان زبده خود اجازه فرار و قانون گریزی را به هیچ یک از مجرمان نمی دهد.