در نشست خبری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری عنوان شد:

تهیه نردبان بلندمرتبه، تعیین تکلیف نیروهای پسماند و مطالبات شهرداری ها

مدیر کل دفتر امور شهری و شورهای استانداری خراسان شمالی طی یک نشست خبری آخرین پیگیری ها و خبرهای مرتبط با شهرهای استان را از جمله در خصوص نردبان بلند مربته طلب شهرداری ها از دستگاه های اجرایی و تعیین تکلیف نیروهای پسماند شهرداری بجنورد را عنوان کرد. به گزارش استان فرهنگ ها «مرتضی رجایی» […]

مدیر کل دفتر امور شهری و شورهای استانداری خراسان شمالی طی یک نشست خبری آخرین پیگیری ها و خبرهای مرتبط با شهرهای استان را از جمله در خصوص نردبان بلند مربته طلب شهرداری ها از دستگاه های اجرایی و تعیین تکلیف نیروهای پسماند شهرداری بجنورد را عنوان کرد.

به گزارش استان فرهنگ ها «مرتضی رجایی» ازتخصیص بودجه از اسناد خزانه برای خرید نردبان ۳۲ متری برای شهرداری بجنورد خبر داد و گفت: هم اکنون تهیه این نردبان در مرحله خرید است و تا دی ماه در اختیار آتش نشانی بجنورد قرار می گیرد.

وی همچنین در خصوص تعیین تکلیف حدود ۱۰۰ تن از نیروهای پسماند شهردای بجنورد اظهار کرد: مطابق آخرین پیگیری ها تا آخر امسال این نیروها تعیین تکلیف و قرار داد آن ها از سال آینه مطابق دیگر نیروهای شهرداری بجنورد منعقد خواهد شد.

بر اساس اظهارات «رجایی» در خصوص مطالبات شهرداری های استان از دستگاه های اجرایی به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان نیز پیگیری های مثمر ثمری انجام شده است و یک راهکار برای دریافت مطالبات شهرداری ها، تهاتر اموال و املاک است و راهکار دیگر کمک دولت از طریق وزارت خانه ها است.

وی همچنین در خصوص مشکلات شهرداری های کوچک استان طی سال جاری بر اساس اجرای قانون اختصاص منابع مالی از محل مالیات بر ارزش افزوده بر اساس جمعیت گفت: اجرای این قانون باعث شد تا شهرداری های کوچک استان با مشکل پرداخت حقوق رو به رو شوند که برای رفع این مشکل یک لایحه دو فوریتی تنظیم شده است و با توجه پیگیری های نمایندگان امیدوارم به زودی این قانون به نفع شهرداری های کوچک اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۵ شهرداری استان هم اکنون ۲۲ شهرداری با شهردارمدیریت می شود اما شهرداری شهر پیش قلعه با سرپرست، شهردار سنخواست استعفا و شهردار شوقان نیز به دلیل ساکن نشدن در این شهر توسط شورای این شهر برکنار شد.

رجایی با اشاره به تخصیص اعتبارات در سفر رییس جمهور به استان، گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های استان و ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تامین تجهیزات کارخانه کمپوست تخصیص یافت.