دور نمایی اتاق بازرگانی خراسان شمالی به نقل از رئیس جدید

ساختارها را اصلاح می کنیم

زند: هنر مدیریت آن است که با ایجاد سیستم مناسب کارها مدون و منظم پیش رود

رئیس جدید اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی در نخستین نشست خبری خود ضمن اعلام برنامه های هئیت مدیره جدید این اتاق از انتخاب خود به این سمت با وجود مشغله کاری بسیار دفاع کرد و از اصلاح ساختار این اتاق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما «مازیار زند» که همزمان با ریاست اتاق بازرگانی خراسان شمالی مدیریت لوله گستر اسفراین را نیز بر عهده دارد در این جلسه در دفاع از انتخاب خود به این سمت گفت: برای ریاست اتاق بازرگانی هر فردی که انتخاب شود همزمان با ریاست اتاق او مشغول کار تجاری و یا فعالیت سابق خود نیز هست پس برای قرار گرفتن در این سمت و انجام وظایف محوله هنر مدیریت نیاز است تا سیستم با استفاده از نیروهای منتخب بتواند طبق اصول مدیریتی مدون و منظم پیش رود.

وی ادامه داد: هم اکنون کارها در لوله گستر اسفراین طبق برنامه ریزی صوت گرفته پیش می رود و با برنامه ریزی مناسب برای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن وکشاورزی خراسان شمالی و با کمک نائب رئیسان و دبیر اتاق، سیستم ایجاد شده  برای موفقیت اتاق استان به کار خود ادامه می دهد.

رئیس جدید اتاق بارزگانی استان تغییر ساختارها را از نخستین اولولیت های این اتاق برشمرد و اظهار کرد: در نخستین جلسه هدیت مدیره اتاق بازرگانی استان ضمن اصلاح ساختارها کمیسیون های مختلف اتاق را احیا می کنیم تا امور در هر بخش به صورت تخصصی پیش رود.

وی آموزش تجار را از دیگر برنامه های مهم این اتاق عنوان کرد و افزود: خراسان شمالی به عنوان استانی که مردم آن بیشتر در امر تولید فعالیت دارند نیاز به آموزش تجار آن برای بازار یابی مناسب محصولات است تا تولید کنندگان دیگر نگران بازاریابی و فروشس محصول خود نباشند.

وی همچنین از تلاش برای تسهیل در روند صدور دریافت کارت بازرگانی خبر داد و دلیل آن را گلایه صنعتگران از این موضوع اعلام کرد.

تلاش برای رفع تعهدات ارزی

وی همچنین رفع تعهدات ارزی را از مشکلات اصلی تجار استان دانست و بیان کرد: این مهم در همکاری و مشارکت با تمام دستگاه و سازمان های مرتبط محقق می شود. «زند» خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی استان بنای تعامل با دستگاه های دولتی را دارد به گونه ای که هیچ کدام از طرفین در پی دستور دادن به دیگری نباشد و در این راستا احیای شورای گفت و گو را در دستور کار داریم.

ر ییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی بر ارتباط اقتصادی بیشتر با کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه و دارای مرز مشترک تاکید کرد و گفت: ترکمنستان در همسایگی استان بازار هدف مناسبی برای فعالیت اقتصادی محسوب می شود.

 

وی تصریح کرد: ایران خودرو در ترکمنستان نمایشگاهی در ماه آینده برگزار خواهد کرد که هماهنگی های لازم برای شرکت تجار و فعالان بخش اقتصادی استان برای حضور در این نمایشگاه انجام شده است و فضایی مناسب در اختیار این تجار قرار خواهد گرفت.

«زند» تاکید کرد: تجار می توانند با پرداخت هزینه های کمتری از فضای نمایشگاهی برای معرفی محصولات خود به فعالان اقتصادی آن کشور استفاده کنند.

وی گفت: همچنین برنامه داریم که اتاق بازرگانی خراسان شمالی در چین، برزیل و آلمان نمایندگی دایر کند تا ظرفیت و پتانسیل استان در این کشورها به خوبی معرفی شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: صنایع از انرژی‌های نو برای تامین برق در پیک بار استفاده کنند که در این خصوص برای دریافت تسهیلات با صندوق ملی محیط زیست کشور نیز بحث هایی شده است.

وی عنوان کرد: صنایع استان در سال‌های اخیر از ناحیه قطع گاز در فصل زمستان و برق در تابستان با مشکلات زیادی مواجهه شدند که در موارد زیادی تا چندین ماه تعطیل بودند.

 

زند افزود: صندوق ملی محیط کشور در این راستا با صنایع مشارکت دارد که از صنایع استان نیز می خواهیم از ظرفیت و پتانسیل این صندوق برای بهره‌گیری از انرژی خورشیدی استفاده کنند تا در ایام پیک بار فصل تابستان با کمبود برق مواجه نشوند.