نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
راه آهن قطار از ابتدای تاسیس خراسان شمالی تاکنون یکی از خواسته های اصلی مردم خراسان شمالی اتصال به راه آهن کشور بود اما شنیدن سوت قطار به یک آرزو برای مردم این استان تبدیل شده است.
خواسته ای که دولت های مختلف قول آن را به مردم دادند اما اتفاق خاصی نیفتاد. راه آهن مشهد، بجنورد، گرگان یکی از پروژه های مهم خراسان شمالی و البته کشور به حساب می آید که این پروژه نخستین بار سال ۱۳۸۸ با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر وقت راه و شهرسازی کلنگزنی شد و دو سه بار دیگر کلنگ به زمین خورد اما موانع اجرای آن حل نشد تا مردم خراسان شمالی از راه آهن قطار بهره مند شوند.
قرار شد این پروژه با سرمایهگذاری #فاینانس چینی و البته ۱۵ درصد سهم دولت نیز از طریق صندوق توسعه ملی انجام شود اما به دلیل شرایط اقتصادی، تحریم ها و البته موارد دیگر کار پیش نرفت.
موسی الرضا #ثروتی نماینده اسبق بجنورد در مجلس پیشین برخی نمایندگان همچون هادی #قوامی نماینده اسفراین و عبدالرضا #عزیزی نماینده شیروان و علی #قربانی نماینده بجنورد بسیار پیگیر و مشتاق بودند تا حداقل راه آهن آنتنی جوین _اسفراین اجرا شود.
در سفر #حسن روحانی به خراسان شمالی (شیروان) قول تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان را داد و سال گذشته مدیرکل ساخت و توسعه راهآهن منطقه ۲ کشور نیز گفت، مسیر ریلی جویناسفراین، در صورت تامین اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی مصوب سفر رییس جمهوری، در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آماده بهرهبرداری میشود.
هر چند اخیرا #جدی نماینده شیروان تلاش بر روی ریل آمدن پروژه راه آهن دارد اما دولت تصمیم بر اجرای پروژه های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
یعنی سوت قطار رفته رفته آرزوی برای مردم خراسان شمالی خواهد بود.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال نظرات