انتظار ۱۵ ساله مردم گرمه برای شنا در استخر

پروژه ساخت استخر برای شهرستان گرمه پس از گذشت 15 سال همچنان ناتمام مانده است اما با اختصاص 5 میلیارد و 500 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این پروژه مردم به شنا در استخر شهرستان خودشان امیدوار شدند.

پروژه ساخت استخر برای شهرستان گرمه پس از گذشت ۱۵ سال همچنان ناتمام مانده است اما با اختصاص ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این پروژه مردم به شنا در استخر شهرستان خودشان امیدوار شدند.

کمبود امکانات ورزشی و رفاهی در شهرستان گرمه همواره یکی از مهمترین دغدغه های مردم بوده به نحوی که بسیاری از مردم کمبود امکانات را از دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان عنوان می کنند. برخی از جوانان به خاطر همین نبود امکانات قید ورزش را می زنند و از طرفی گویا تلاشی از سوی مسئولان در راستای مستقر شدن امکانات در این شهرستان نمی شود.

البته در این بین معدود امکانات و سالن‌های ورزشی ساخته شده در این شهرستان هست. اما جوانان علاوه بر ورزش های باشگاهی طالب ورزش های آبی همچون شنا هستند .استخر شنای گرمه یکی از پروژه های ناتمام ورزشی متعلق به اداره ورزش و جوانان است که  سال  ۱۳۸۹ کلنگ زنی شد. در بخش ورزش‌های آبی که جوانان مستعد و توانمندی در این شهر فعالیت دارند، نبود زیرساخت‌ها کار را بر این ورزشکاران دشوار کرده است.

آن ها در نبود استخر ناچار به مسافرت به شهرهای اطراف می‌شوند.

این پروژه لاک پشت وار در حال اجرا است , باعث گلایه شهروندان گرمه ای شده است.

شهرستانی بدون استخر

عباسی از فرهنگیان گرمه ای گفت: این شهرستان ۳شهر  و ۱۷ روستا دارد که همه علاقه مندان به ورزش شنا باید به شهرستان های مجاور برای شنا سفر کنند چون مسئولان پروژه ساخت استخررا نیمه تمام رها کرده اند.

محمدی از شهروندان گرمه ای بیان می کند: پروژه نیمه تمام استخر در مجتمع آزادی گرمه روبروی اداره ورزش و جوانان است و هر مسئول استانی به این شهرستان بیاید این پروژه را می‌بیند اما بیش از یک دهه است که به حال خود رهاشده است .

راهی شدن جوانان به شهرهای اطراف برای شنا

 

محمدیان از بازاریان گرمه ای می‌گوید: نبود استخر شنا در این شهرستان باعث شده نوجوانان و جوانان به شهر های مجاور برای شنا سفر کنند که علاوه برهزینه مالی خطر جانی به خاطر تردد از جاده تهدیدشان می کند.

نجم از روستای چشمه خان افزود: برای شنا به شهرستان های همجوار و یا به شهرهای استان گلستان تردد می کنم چون به این رشته علاقه زیادی دارم و از مسئولان خواستارم که پروژه ناتمام استخر گرمه را به اتمام برسانند.

 

شنا در  استخرهای آب ذخیره کشاورزی

نجاری از شهروندان گرمه ای با ناراحتی می گوید: هر ساله شاهد غرق شدن نوجوانان و جوانان در استخر های ذخیره آب کشاورزی این شهرستان هستیم که اگر استخر شنا در گرمه بود حتما از این مرگ های درد آور جلوگیری می شد.

وی ادامه داد: عمق استخرهای ذخیره آب کشاورزی بسیار زیاد است و نوجوانان ندانسته این فضا را برای شنا انتخاب می کنند که شاهد حوادث ناگوار در این بخش هستیم.

 

خبری خوش برای علاقه مندان به ورزش شنا

مرتضی عسگری رئیس اداره ورزش و جوانان گرمه اظهار کرد: پروژه استخر شنا در حال حاضر به پیمانکار واگذار شده و در حال انجام فعالیت است.

وی گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری  سال گذشته حدود پنج و نیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و قرارداد با پیمانکار ۱۳ میلیارد تومان  یک سال و نیم بسته شده است که بقیه اعتبار در سال مالی جدید تخصیص خواهد یافت.

وی افزود: این اقدامات پس از حدود ۱۵ سال راکد ماندن پروژه اکنون مجددا از سر گرفته شده است.

تهیه گزارش: زهرا محمودیان