‍ با حضور وزیر کشور بهره برداری شد

تولید فلز هزاره سوم در خراسان شمالی

شهرستان گرمه که در حال تبدیل به قطب صنعتی استان است امروز با حضور وزیر کشور شاهد بهره برداری و کلنگ زنی چند پروژه صنعتی بسیار مهم و پیشرفته بود که ضمن اشتغالزایی صدها نفری آورده ارزی بسیاری نیز برای کشور دارد.

به گزارش استان فرهنگ ها، از جمله پروژ های مهمی که امروز در شهرک صنعتی شهید محمد زاده گرمه بهره برداری شد کارخانه تولید شمش منیزم بود که به دلیل اهمیت بسیار آن در صنعت دنیا آن را فلز هزاره سوم می دانند.

*این فلز که بسیار سبک تر از آلومینیوم و ۳۰ برابر مقاوم تر از فولاد است در صنعت هوا و فضا ، صنعت هواپیمایی، صنعت خودرویی و دیگر صنایع مشابه مورد استفاده قرار می گیرد به گونه ای که هم اکنون بسیاری از صنایع دنیا با وجود تحریم های سخت علیه کشورمان خواهان خرید آن هستند.

*این کارخانه توسط بزرگترین شرکت هلدینگ دانش بنیان استان با نام تجاری آرادلیان فرآور آریا ساخته شده است که تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان برای بهره برداری آلفا الومینا و تولید شمش سرمایه گذاری کرده است.

*سرمایه گذاران و نیروهای فنی این شرکت بومی شهرستان گرمه هستند.

*همچنین با حضور وزیر کشور امروز این هلدینگ فاز اول طرح آلومینیوم فلوراید را نیز اجرایی کرد که این پروژه با مشارکت سرمایه گذاری چینی ها اجرایی و در مجموع سه میلیون دلار برای این طرح سرمایه گذاری شد که ۲ میلیون دلار را سرمایه گذار چینی و مابقی اعتبار را این شرکت دانش بنیان فراهم کرد.

تولید فروسیلیس با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر، پروژه فلز کلسیم با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۴۵ نفر، پروژه اسید فلوریدریک با سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغال ۳۰ نفر، پروژه آلومینات کلسیم با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریال و اشتغال ۳۰ نفر و تولید پودر فلورین با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۶ نفر دیگر طرح هایی بودند که با حضور وزیر کشور در گرمه کلنگ زنی شدند.
در گزارش های بعدی بیشتر در خصوص رشد قابل توجه صنعت در گرمه توضیح خواهیم داد.

انتهای پیام/